Постинг
23.01.2012 07:12 -
В Канада строят соларни автомагистрали
Точно преди сто години в Канада е построено първото шосе от Торонто до Хамилтън. Оттогава в „Страната на кленовия лист“ вече има построени 900 000 км пътища с твърдо покритие. Но в обозримо бъдеще това може да се промени и да се появи нещо ново - път с покритие, състоящо се от слънчеви панели.
Първите стъпки в тази посока, според вестник „Globe and mail,“ вече е направил американският изобретател Скот Брешоу. Тази година той планира да построи близо до своята лаборатория еднокилометров експериментален участък на „магистрала със слънчеви батерии“ само за 750 хиляди долара. Това е по-малко от цената на един километър за обикновените магистрали.
Тази част от пътя ще се състои от слънчеви панели в размери 3.6 на 10.9 метра. Стъклената повърхност ще бъде грапава за да се осигури по-добро сцепление на гумите с пътната настилка. Под стъкленото покритие ще се разположат светлочувствителните и нагревателни елементи, под тях – нисковолтовите осветителни тела и датчици за състоянието на пътя, а в основата на този сегмент ще се намират кабели за захранване на пътната инфраструктура, като например информационни табла, както и кабелите, с които електричеството ще се доставя до промишлени и битови потребители.
При изчисленията си Брешоу се основава на това, че слънчевата светлина ще пада на пътя средно 4 часа на ден, а ефективността на слънчевата клетка е 15 %. Той е изчислил, че ако тази технология се приложи на всички магистрали – 900 000 км в Канада и 6,4 милиона километреа в САЩ – ще се произвежда три пъти повече електричество, отколкото се консумира днес в Съединените щати. В допълнение, тази енергия ще бъде достатъчна, за да загрява до 4 градуса по Целзий пътното платно през цялата зима.
„Идеята, предложена от Брешоу, предизвиква сериозен размисъл, пише вестникът„. – Технически тази концепция е възможна. Прототипът на магистрала, който ще бъде построен през тази година, трябва да докаже потенциала за комерсиално използване на идеята. Според изобретателя 1 км слънчева магистрала ще се изплати за 6 години, но правителството е малко вероятно да си позволи голяма първоначална инвестиция. За да се появи слънчевия път, той трябва да е частен или публично-частен„.
Първите стъпки в тази посока, според вестник „Globe and mail,“ вече е направил американският изобретател Скот Брешоу. Тази година той планира да построи близо до своята лаборатория еднокилометров експериментален участък на „магистрала със слънчеви батерии“ само за 750 хиляди долара. Това е по-малко от цената на един километър за обикновените магистрали.
Тази част от пътя ще се състои от слънчеви панели в размери 3.6 на 10.9 метра. Стъклената повърхност ще бъде грапава за да се осигури по-добро сцепление на гумите с пътната настилка. Под стъкленото покритие ще се разположат светлочувствителните и нагревателни елементи, под тях – нисковолтовите осветителни тела и датчици за състоянието на пътя, а в основата на този сегмент ще се намират кабели за захранване на пътната инфраструктура, като например информационни табла, както и кабелите, с които електричеството ще се доставя до промишлени и битови потребители.
При изчисленията си Брешоу се основава на това, че слънчевата светлина ще пада на пътя средно 4 часа на ден, а ефективността на слънчевата клетка е 15 %. Той е изчислил, че ако тази технология се приложи на всички магистрали – 900 000 км в Канада и 6,4 милиона километреа в САЩ – ще се произвежда три пъти повече електричество, отколкото се консумира днес в Съединените щати. В допълнение, тази енергия ще бъде достатъчна, за да загрява до 4 градуса по Целзий пътното платно през цялата зима.
„Идеята, предложена от Брешоу, предизвиква сериозен размисъл, пише вестникът„. – Технически тази концепция е възможна. Прототипът на магистрала, който ще бъде построен през тази година, трябва да докаже потенциала за комерсиално използване на идеята. Според изобретателя 1 км слънчева магистрала ще се изплати за 6 години, но правителството е малко вероятно да си позволи голяма първоначална инвестиция. За да се появи слънчевия път, той трябва да е частен или публично-частен„.
Разбиране на никотиновите торбички: Пълн...
Атанас Далчев
Понякога всичко, от което човек се нужда...
Атанас Далчев
Понякога всичко, от което човек се нужда...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata