Ето част от тези изобретения. А кой ги спира ? Обичайните заподозрени, които диктуват световните цени на енергията и горивата, на лекарствата, които предизвикват войните и грабежите на световно ниво.
Вероятно сред най-печално известните
примери за изобретение, на което не е дадена зелена светлина, е EV1 на компанията „Дженеръл мотърс” (GM). На него бе посветен документалният филм „Кой уби електромобила?”.
EV1 беше първият в света електромобил в масово производство, 800 модела от които в края на 90-те години GM даваше под наем. Компанията спря линията за монтаж на EV1 през 1999 г. с обяснението, че потребителите не били доволни от ограничения пробег, който осигурявала акумулаторната батерия на автомобила, което правело продължаването на производството неизгодно.
Много скептици обаче са на мнение, че GM е погребала EV1 (на снимката) под натиска на петролните компании, които щяха да пострадат повече от всички, ако високо икономичните автомобили бяха завоювали пазара. GM проследила и унищожила и последната EV1, като се погрижила технологията да умре и да не може да възкръсне.
Смъртта на американския трамвай
Чистата печалба на процъфтяващия трамваен транспорт за 1921 г. била 1 милиард долара, което обаче за „Дженеръл мотърс” било равнозначно на загуба от 65 милиона долара. Като ответна мярка GM закрила стотици независими трамвайни компании, като по този начин отворила пазар за своите поглъщащи бензин автобуси и автомобили. Макар в последно време да се разраства движението за спасяване на обществения транспорт, едва ли ще видим връщането на трамвая и неговата минала слава.
Скромното „вълче”
Колата, изминаваща 99 мили с един галон разход на гориво (съпоставимо – 2,4 литра на 100 км) се явява нещото като Светия Граал в автомобилостроенето. Но макар тази технология да е достъпна вече от няколко години, автомобилостроителите упорито я държат по-далече от американския пазар. През 2000 г. „Ню Йорк Таймс” съобщава малко известния за болшинството факт: „лудата табуретка” Volkswagen Lupo е направила околосветско пътешествие със среден разход на гориво от един галон за над 99 мили.
„Вълчето” се продаваше в Европа от 1998 до 2005 г., но и тук производителите не го пуснаха масово на пазара – както те твърдят, защото американците не проявили достатъчен интерес към малкия и икономичен автомобил.
Свободната безплатна енергия
Никола Тесла бил не само източник на вдъхновение за група рошави металисти от 80-те години, а гений, целунат от Бога. През 1899 година той открил начин да се откажем от изгарянето на различните видове изкопаеми горива за електростанциите, както и от електропроводите, доказвайки, че като се използват електрическите колебания в йонизацията на горните слоеве на атмосферата ще може да се получава „свободна енергия”.Скална църква край с. Михалич
Ексклузивно от Мюнхен: ГЕН. РАДЕВ ВЪРНА ...
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata